Run In The Evening

Sosem voltam nagy rajongója a futásnak, mivel mindig is unalmasnak, monotonnak találtam – na meg persze brutál kimerítőnek… Viszont télen kezdtem egészen megkedvelni a dolgot, ugyan csak a futópadon, mivel ott sokkal egyszerűbbnek tűnik. Nem kötelező terep fokozatba kapcsolnom, sprintelhetek szabadon és unaloműzés gyanánt nyomkodhatom a gépen lévő gombokat, valamint leshetem az ablakból a 2 percenként megjelenő buszokon ülő embereket. Ez egy darabig tényleg borzasztó izgalmas, ám hosszú távon nem segít az egyhangú munkán.

A jó idő beköszöntöttével azonban rávettem magamat a szabadban való kocogásra. (A futási módszerem egyedinek mondható, ugyanis nagyjából 1 perc futásból és 1 perc sétából áll össze a kinn töltött 25 perc.) Egy ideig délután mentem, majd rájöttem, hogy sokkal jobban teljesítek este a hűvösebb időnek és a kellemesebb levegőnek köszönhetően. Ám rengeteg más érvet is találtam közben…

Az első 5 percben nagyon szenvedek, és a légzésen kívül semmi másra nem tudok koncentrálni, ám időközben elkalandoznak a gondolataim. Azt kívánom, bár rögzíteni tudnám ezeket valahova, hogy semmit se felejtsek el. Ugyan még sosem meditáltam igazán, ez ahhoz közeli állapot lehet, amikor csak magaddal foglalkozol, és arra koncentrálsz, ami benned zajlik. Nem is gondoltam volna, hogy mennyire komoly témák merülnek fel bennem.
Közben azonban mégis része vagyok a külvilágnak. Az este 8 óra utáni külvilágnak, amikor a nap éppen megy le, és csodás színekben pompázik az ég – számomra ez hatalmas öröm, szokatlan, de mégis az. Látom, hogyan éledezik a környék a nyár kezdetével: családok bicikliznek, több tíz ember fut veled szembe, míg minden második sarkon egy kutyáját sétáltató ember enged el maga előtt. A kertekből beszélgetés és nevetés hallatszik, a házak előtt gyerekek fociznak és sikongatnak, míg a levegőt átjárja a sült húsok illata. Eszembe jut a kísértetiesen hasonlító téli füstszag, amit mintha tegnap éreztem volna…
Annyi csoda vesz körül minket, a legőszintébben állítom. Minden egyes fa és bokor újdonságnak számít, hiszen tudom, hogy ott vannak, de sosem figyelek rájuk. Mosolyogva futok el a kedvenc Colliejaim mellett, mert már nem ugatnak meg, hiába száguldozom el mellettük levegő után kapkodva.
Rengeteg ötlet születik meg a fejemben, tervek, mind a nyárral, mind a bloggal, mind pedig az életemmel kapcsolatban. Letisztul néhány dolog, és rengeteg új élénkít fel…
Az első futásom alkalmával láttam meg a pár utcával odébb épülő csodaházat. Azóta sem tudom kiverni a fejemből. Minden egyes futásnál elmegyek oda. Ugyan csak kívülről látom, de teljesen beleszerettem. Tökéletesen beleillik az elképzelt életembe. Hófehér falak, hosszú ablakok, amikre pont rásütnek a nap utolsó sugarai – mennyire csodálatos lehet bentről nézni a napnyugtát! Hatalmas kert, nagy terasszal, hintaággyal és rengeteg zölddel. Az épülő medence falai még le vannak takarva, de így sem szabnak gátat a képzeletemnek. Hatalmas nappalit képzelek el, ami a ház központi része lenne, gyönyörű krém színű kanapéval. Az üvegasztalról visszaverődő sugarak kissé bevilágítanák a szobát, amit a csokoládé barna szőnyeg tenne melegebbé. Holnapig tudnám sorolni a további részeket, de azt majd egy másik bejegyzésben… 🙂

  A hazafelé tartó úton egyre nehezebbnek érzem a lábaimat, de levegővel meglepően jól bírom. Az utolsó utcában azonban erőt veszek magamon, hiába ellenkezik a testem, és sprinttel zárom az esti edzést. Nem hihetetlen, hogy mekkora önereje van az embernek?

Lehet, hogy elsőre nehéz, és egy csöpp energiád sincs hozzákezdeni, de hidd el, hogy csodálatos élményeket fogsz szerezni, csak fuss nyitott szemmel ! 😉

img_0198


BRIGI XX

Vélemény, hozzászólás?

