Interjú Szoták Rékával

Immáron második alkalommal kerül fel bejegyzés interjú formájában a blogra. Úgy gondolom, hogy fontos több nézőpontot megismernünk, több oldalról meghallgatni a véleményeket, és újabb és újabb inspiráló személyeket megismerni. Rám óriási hatással volt Réka profilja, mikor több éve rátaláltam az Instagramon. Az az elegancia, összeszedettség, rendezettség, ami sugárzik a képeiből, teljesen magával ragadott. Csak ezek után pillantottam meg a blogjához tartozó linket…
Ha valaki még emlékszik, a bemutatkozómban azt írtam a kezdet kezdetén, hogy nem szeretem azokat a blogokat, amik valós tartalommal nem rendelkeznek, és nincsen semmilyen intelligens mondanivalójuk. Réka blogja, a Wife Life Style számomra a tökéletességet testesíti meg. Lehet már-már fanatikusnak hangoznak a szavaim, de csodálatos, ahogyan a szavakkal bánik, ahogyan meseszerűen, mégis lényegre törően írja le gondolatait. Ehhez csak hab a tortán a rengeteg gyönyörű kép. Hihetetlen érzékkel van összeállítva minden egyes bejegyzés, és hiába tart 10, olykor 15 percig a sorok olvasása, mégis áhítattal teszem.
Több receptjét is kipróbáltam már, a bakancslistáit mind igyekeztem teljesíteni és számos alkalommal merítettem inspirációt az outfitekről és lakásdekorációról szóló bejegyzéseiből.

Most fogadjátok szeretettel a vele készült interjút! ❤ 

Processed with VSCOcam with t1 preset

 


 

Mindenek előtt, nagyon hálás vagyok azért, hogy időt szakítottál rám. Hiszen mostanában kevesebb szabadidőd lehet az újonnan indult Wife Life Style magazin írása, szerkesztése mellett. Mesélnél pár szót a magazin témájáról?

Én köszönöm megtisztelő felkérést, hogy interjúalanyod legyek! A magazin témái ugyanazok, mint a blognak – életmód, divat és gasztronómia – ugyanúgy a női olvasókat célzom meg, csak sokkal színesebb, bővebb tartalommal. Negyedévente tervezem a kiadványok megjelenését, a legutóbbi tavaszi számmal hónapokat dolgoztam, ami végül 103 oldalas lett – ha jól emlékszem. Jelenleg készül a nyári kiadás, ami lehet, egy kicsit kevesebb oldalszámmal jelenik meg, hiszen tavasz és nyár között csekély a vizuális különbség, de a nyár esszenciája garantáltan benne lesz!

A WLS (Wife Life Style) blog 3 éve indult útjára, azóta rengeteg változáson mentél át. Honnan jött a magazin ötlete?

A magazin ötlete tulajdonképpen a lázadásomból ered: sosem tudtam azonosulni a blogger jelzővel, mert egyszerűen nem követtem azt az életstílust, ami őket jellemzi. Nem járok eseményekre, reggelikre, sajtótájékoztatókra, sőt, szerintem nem vagyok jó az önmarketingben sem, legalábbis nem szívesen csinálom. Csendesebb és visszahúzódóbb vagyok, aki inkább magányosan, visszavonulva szeret alkotni. Nem tudok a napi teendőim mellett gyakran blogot frissíteni, inkább azt az energiát, és azokat ötleteket egy nagyobb lélegzetvételű kiadványba teszem, remélve, hogy egyre több és több olvasót érek el vele, bár elsősorban még mindig pusztán az önkifejezés hajt. Mindig is szerettem a részletgazdag, szöszölős kiadványszerkesztői feladatokat, ezért gondoltam készítek magamnak egy saját magazint.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Elképesztő mértékű szerkesztettség és elegancia sugárzik minden egyes írásodból és bejegyzésedből (a közösségi média minden felületén). Mit ajánlasz azoknak, akik szeretnék a példádat követni?

Legyenek nyitottak az élet apró szépségeire, fedezzék fel és csodálkozzanak rá a környezetük csodáira. A belső gyermeki világot a lehető legtovább tartsák életben a szívükben. Az írók általában akkor tudnak a legjobban alkotni, ha lelki harmónia, vagy épp nehéz életszakaszban tartanak. Aki írni szeretne, meg kell ismernie önmagát, ki kell tapasztalnia, hogy mikor, melyik napszakban, életszakaszban a legproduktívabb. A képszerkesztésekre ugyan van néhány  általános szabály, de az albumom, illetve az íráshoz csatolt képek inkább örökölt és tanult szépérzék, mint szabályok eredménye.

faceb305797304aa01fdbd585ff4b523

Vannak esetleg kedvenc képszerkesztő alkalmazásaid?

A Snapseeddel és a VSCO-val utómunkázom a képeim. Imádom őket! Az alkalmazások felfedezése óta nem kapcsoltam be a laptopom képszerkesztés miatt. Photo Shopra nincs szükség!

236d41395c286e780c43b5efc90eaa0c

Ha megengeded, hogy egy kis csavart is vigyünk az interjúba, feltennék Neked eldöntendő villámkérdéseket. 🙂


  1. Balaton vagy tengerpart?

– Mindkettő! A Balaton nekem az otthon érzés, a tenger pedig az utazás, kikapcsolódás, más kultúrák felfedezése. Mindkettő az életem része.

  1. Előétel vagy desszert?

– Előétel. Nem vagyok édesszájú.

  1. Tavasz vagy ősz?

– Mindkettő. A tavasz az újjászületés, az ősz az elmúlás. Egyik sincs a másik nélkül, mindkettő látványos változásokat hoz a természetben, ami annyira káprázatos, hogy nem tudnék választani.

  1. Éclair fánk vagy beigli?

– Beigli. Csak mert a karácsonyhoz kapcsolódik, a karácsonyhoz pedig szép emlékek a gyerekkorból.

  1. Blogok vagy újságok?

– Egyik sem. Nem olvasok blogokat (még a sajátom sem), az újságokból pedig nagyon kevés az igényes, letisztult tartalommal rendelkező, ami igazán a kedvemre való lenne. Huszonévesen divatmagazinokat lapozgattam, harmincévesen pedig inkább már a sajátomra koncentrálok.

  1. Lenge felső, farmerral vagy fehér ing, midi szoknyával?

– Fehér ing, farmerral. 🙂

3-2-632x894

  1. Városnézés vagy túrázás a hegyekben?

– Határozottan városnézés. A tipikus kávét kortyolgató, lusta turista vagyok, aki inkább a helyiek kultúráját és ételeit fedezi fel szívesen, mint az erdő lakóit. Valamint nagyon félek a kullancsoktól, ezért lehetőség szerint kerülöm a veszélyes területeket.

  1. Magassarkú szandál vagy mokaszin?

– Mokaszin. Azt a korszakomat élem, amikor a praktikum és a kényelem fontosabb, mint a pucc és a feszengés.

  1. Tudatosság vagy spontaneitás?

– Általában határozott és tudatos vagyok. – Vagy talán mégsem?! 😉

  1. Korai reggeli vagy brunch?

Brunch. Nem tudok korán kelni, nekem a biomritmusom a reggel 9-10 órás automatikus ébredésre állt be. Ellenben hajnal 2-3-ig vagyok ébren és aktívan tevékenykedem. Viszont amikor felébredtem, szinte azonnal éhes vagyok, és minden reggelem egy kiadós, nyugodt étkezéssel indítom.

+1. Melyik a kedvenc idézeted?

“Mindenik embernek a lelkében dal van és a saját lelkét hallja minden dalban. És akinek szép a lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” / Babits Mihály

Legalább 15 éve ez a kedvenc idézetem. Számomra ez a néhány sor a belső béke, a lelki harmónia dallamosabb, rímekbe szedett definíciója. – Ha rendben vagy magaddal, akkor a környezeted és annak történéseit is el tudod fogadni.


Köszönet Rékának még egyszer a segítőkészségéért és kedvességéért! 🙂

BRIGI XX

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

